Wednesday 15 August 2012

Set Penjagaan Tangan Dan Kuku

Ok, permulaan aku nak cite pasal masalah tangan aku yang amat mudah mengelupas dan kasar. Ini adalah kesan daripada aku yang amat rajin membasuh pinggan dan mengemop lantai.

Untuk makluman, aku guna pencuci sunlight yang memelihara tangan tu, kononya la..tapi mungkin pengunaan yang kerap dan banyak menyebabkan tangan aku tak terpelihara juga. Maka dengan itu tiap kali selesai mencuci pinggan mangkok, kuali, periuk dan gelas2 gerenti tangan aku terasa amat kasar dan seakan kulit tapak tangan aku berbulu gitu, amat tidak menyenangkan.

Selain dari itu, kulit di sekitar jari juga mengalami gelupas dan kering, kadang2 tangan aku yang gatal dan miang ini menarik kulit tersebut hingga berdarah dan terasa amat pedih tiap kali terkena air.Maka dengan itu aku try la tanya pakcik google, ade blog mana ntah akak tu cite dia beli produk body shop. So apa lagi, kebetulan aku singgah di Mesra Mall Kemasik, aku sambar la set yang SA dia advice.

Ini dia produk Body Shop Almond Oil.


Memandangkan aku jenis rajin hangat-hangat taik ayam, kadang pakai dan kadang tidak. Tapi bagi aku produk ni okey, dan menjadi la. Tangan aku tetap kasar tiap kali mencuci pinggan tapi gelupas sekitar jari dekat kuku tu dah tak berlaku lagi. Ade improvement jugak la walaupun pemakaian agak tidak konsisten, seminggu 2 kali jer.

Cerita tentang produk ni, bau dia sedap dan lembut. Yang jenis tiub tu dipakai waktu siang, manakala yang dalam bekas tu dipakai di waktu malam. Yang jenis stik tu, muncung dia bebulu untuk disapukan di tepi keliling kuku. Untuk keluarkan cecairnya hanya pusingkan pemegang bawahnya, alaa..cam lipstik gitu je.

Aku nak nasihatkan klu nak pakai krim camni seeloknya masa nak tidur dan make sure yang korang tak buat ape2 dah sebab ianya agak berminyak, sampai aku nak pusing tombol pintu bilik pun cam tak selesa, kot2 melekat di tombol tu.

Selain untuk penjagaan tangan, SA dia bagitau almond oil cream ni leh apply kat kaki jugak, even Body Shop ade set produk untuk kaki tapi aku tak prefer sangat nak beli sbb yang ni dah bleh guna jadi aku guna jugak la untuk kaki (time rajin je).

Itu je cite pasal produk ni dan klu mintak aku rate produk ni, aku bagi 3 bintang.



No comments:

Post a Comment