Tuesday 14 August 2012

Permasalahan

Okey, sekarang aku nak cerita masalah2 yang aku hadapi menginjak di usia 30-an.

1. Kulit Wajah

Agenda utama sekali, yelah sape yang tak hirau tentang kulit wajahkan? sorry to say ade sesetengah orang menjaga kulit wajah sahaja tanpa menghiraukan part lain2 seperti tangan, kaki, leher, badan, betis dan peha. Hinggakan terserlah hanya wajah yang berseri tapi bahagian2 lain kelihatan gelap dan kusam.
Antara yang aku hadapi ialah kedutan pada bahagian mata, kulit kusam berbintik hitam dan kini mengalami masalah jeragat dan pigmentasi...adohaii..jerawat pun ader, tension-tension.

2. Bentuk Badan / Berat

Biasalah kalau dah bergelar ibu apatah lagi melahirkan 4 orang cahayamata, setiap seorang aku akan mengumpulkan pertambahan berat badan sebanyak 5 kilo. Masa anak dara dulu (masa kawin) berat aku 40kg, jadi 4 orang anak X 5 kilo = 20 kilo. Yup berat badan aku 60kg! sangat merungsingkan!! Body usah kira la..bahagian perut agak bermasalah besar!!

3. Kesihatan Dalaman / Keintiman (Hehehe)

Di usia begini mudah letih, dengan anak pelbagai ragam, kerja rumah, kerja pejabat..mak aihh, mmg penat.Dengan pengalaman melahirkan anak seramai 4 orang sudah tentu bahagian intim sedikit sebanyak terjejas..huhuhu, tipu la klu kata tekde effect kan?

Itulah 3 masalah yang aku hadapi sekarang, dan aku tengah berusaha mengatasi dan memperbaiki seadanya tidaklah menjadi anak dara semula, tapi biarlah terjaga sempurna jangan sampai orang mula komplen. Jumpa next entry yer..huhuhu

No comments:

Post a Comment