Monday 10 September 2012

Skin Care - Tia Amelia





Orait, entry kali ni aku nak cerita pasal produk penjagaan kulit Tia Amelia. Produk ni agak mudah diperolehi dan agak tersohor memandangkan harga yang boleh dimiliki oleh kebanyakan orang dan testimoninya amat memberangsangkan.

Aku pernah menggunakan produk ini setelah melihat keberkesanannya pada biras aku, mmg cantik, bersih dan putih berseri. Apalagi aku pun teruja menggunakanya..mmg okey tapi jerawat mmg sentiasa singgah setiap bulan. Mmg aku camtu, jerawat suka bertandang, keluar satu..hilang keluar satu hilang..mmg sentiasa dikunjungi olehnya.

Aku suka sunblock-foundation, mmg best sbb kulit tak berminyak dan tona warnanya seperti warna kulit aku..aku pakai dgn bedak silky girl two-way cake..mmg santek laa..huhuhu

Krim kunyit aku tak guna sangat sbb warna kuning tu meninggalkan kesan pada pakaian aku atau di sarung bantal since pakai mlm2 hari dan aku bukanlah jenis yang sopan santun kalau tido..lain la cam org jepun tu, bantal seciput je leh mainten tempat asal.

Krim putih tu aku takleh pakai, once lepas pakai sabun pembersih wajah..malam2 kena pakai krim pemutih tu,tiap kali aku pakai mesti rasa rimas..berminyak dan gatal, so aku stop. Yang aku guna adalah sabun Tia Amelia, toner dan foundation dia je.

Selain guna sabun pembersih muka tu, aku ade beli sabun pembersih dalam bentuk cecair dan toner Tia Amelia. Cecair pembersih tu okey la, takde warna dan bau wangi..best sesangat menggunakannya, tapi toner aku mmg takleh pakai, rasa melekit. Actually aku ni dgn semua jenis toner xleh guna, sume rasa melekit melainkan toner produk NV.

Aku stop pakai produk Tia Amelia sebab selepas suntikan meningitis tu, aku naik gatal2 serta meninggalkan kesan hitam dan Tia Amelia tak mampu menghilangkan kesan tu, so bermulalah pencarian aku untuk produk yang lebih berkesan...

Untuk produk Tia Amelia aku rate 4.5 bintang..best!










No comments:

Post a Comment